Het Keukenraam

Het Keukenraam
Het Keukenraam

donderdag 26 oktober 2017

kopjes en zo

Ik had beloofd iets van het poppenhuis te vertellen en te laten zien, en toch doe ik dat nu nog niet.
Al ben ik afgelopen weekend wel naar de poppen en beren beurs in de Brabanthallen ( den Bosch )geweest.
Wat een bijzondere ervaring!
Hoewel vriendin en ik al tijd tekort kwamen in de eerste hal ( met poppenhuisspulletjes), neusde we toch ook even in de andere hal ( met poppen en beren).
Me verwonderend over de vele mensen met een kleintje op de arm ( of in een prachtige kinderwagen), zag ik na nog eens goed kijken dat het levensechte babypoppen waren!
Het voelde toch een beetje ongemakkelijk, al gun ik ieder natuurlijk zijn ding , en liepen wij ons niet te vergapen aan de prachtigste poppenhuizen, en met ons vele volwassen dames?

Maar voor nu: koffie met tijdschriften , een mooi boek en een onderzetter , allemaal gekocht bij mijn laatste kringloopbezoekje.
Net als deze ( handgemaakte) kandelaar.
Wat een bof!
Al bladerend kwam ik deze bladzijde tegen.
De kopjes van Andrea.
Al vaker gezien en bewonderd.
Wat een mooie composities maakt deze dame met kopjes, om er vervolgens de prachtigste schilderijen van te maken.
Nou heb ik nog een voorbeeld wat er gebeurt als ik dat probeer , 25 jaar geleden voor mijn moeder gemaakt met haar favoriete servies en haar koektrommel als voorbeeld, als bedankje voor alle "bakskes koffie" die ik bij haar dronk, ( en dat is wat ik nog het meeste aan haar mis....).
Maar daar hadden we het nu niet over.
Kijk ik had al een paar kopjes op de tafel staan ( uit de bak vol die mijn nichtje laatste af kwam geven).
Waarna ik besloot dat ik lang genoeg tegen de haantjes aangekeken had...
En hulp van Kareltje kreeg.
Kopjes afgewassen en een oud kleedje op het hout.
De kopjes uitgezocht die iets groens hebben.
Kijk!

En ( misschien wel een beetje erg fout) met lichtjes.
Ach, een mens kan maar blij worden toch?
Met een stapeltje oude kopjes in een glazen stolp.
En vooruit dan, toch een poppenhuis voorproefje ( opnieuw met hulp van Karel).
 Tortillataart.
Dochter en schoonzoon aten mee .
Op de verjaardag van oudste .
Puur geluk!

Iedereen thuis, opa met: "en toen was ik bij ome Jos en toen belde ons moeder: de kleine is er!
En direct daarna: "dat ik dit nog mee mag maken".
Dochter en ik hadden het er tijdens het eten al over, straks zegt opa... en elkaar dan even aankijken als opa begint te vertellen.
Het hoort bij oudste zijn verjaardag en we beseffen ons steeds meer dat we boffen dat opa het nog vertellen kan.

Gezellig avond, waar we ook nog ieder een briefje uit de "kletspot"haalde en er vele oude verhalen boven kwamen.
Ik geniet hoor, van mijn werk, mijn hobby's en dit blog, maar mijn gezinnetje zal altijd het fijnste zijn wat ik mag en mocht meemaken!
Sommige dagen besef je extra dat je boft!

groetjes, Franca.







12 opmerkingen:

  1. Kareltje is toch maar een goede hulp. Ik heb ook lichtjes in een glazen pot met dennenappels, vind het gezellig in deze donkere maanden. Wij hebben geen design interieur maar een huis waarin wij ons zelf prettig voelen en dat is het voornaamste. Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Klinkt weer heel gezellig! Wat is een kletspot?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk idee van die kopjes onder de stolp. En weer mooie verhalen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hèèè? Echt waar? Volwassenen die met babypoppen lopen? Mijn tante gaat ook altijd naar dat soort beurzen, zou zij dan ook..? Toch eens vragen.
    Leuk hoor, die stolp, staat mooi. Ik ga ook een streng lichtjes uit mijn keldertje opdiepen, gezellig!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat grappig, dat mensen daar rondlopen met een babypop op de arm.
    Ik heb ook net een stapel december-bladen gekocht bij de kringloop. Heerlijk neuzen voor een habbekrats van wat ze in de winkel kosten. ;-)
    Mmmm, ziet er heerlijk uit, de tortilla-taart. Gezellig, met z'n allen bij elkaar. Ik kan genieten van de verhalen van mijn ouders, ik heb ze beiden nog.
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. hallo
    wat fijn dat je zo'n gezellige dag had op de poppenbeurs :)

    lekker tortillataart, geniet er van hoor

    fij weekend alvast, vr gr Josie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een gezellig blogje weer Franca! Geniet van elkaar en alle kleine dingen die je zo goed op waarde weet te schatten.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ach ieder zijn ding ! Al vind ik poppenhuizen van een andere orde. Maar als zulke poppen je blij maken.
    Leuke blog wederom.
    En ik denk dat wij volgers inmiddels best benieuwd zijn naar jouw poppenhuis !
    Fijn weekeind
    Gr Roos

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik lees met veel plezier. Zou je iets meer over de kletspot kunnen vertellen?
    Groetjes,
    Bianca

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Blijf jij maar lekker genieten van je gezinnetje en dan laat je ons vanzelf meegenieten met alles wat je meemaakt, of bijna alles dan haha...
    Ik geniet lekker met je mee.
    Fijne avond,
    liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dank jullie voor je reacties!
    Volgens mij staan de meeste antwoorden in het volgende blogje.
    groetjes, Franca.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

    BeantwoordenVerwijderen